تئاتر به عنوان یک شکل از هنر نمایشی و به عنوان یکی از هنرهای هفت گانه و جذاب در زندگی انسان ها تجلی یافته که از ابتدای تاریخ بشریت تا به امروز نقش بسیار مهمی در فرهنگ و هویت انسانی داشته‌ است.

این هنر با استفاده از نقش‌آفرینی، دکوراسیون، نوشتار و موسیقی، توانسته است احساسات، افکار و ایده‌های مختلف را به جامعه منتقل کند و به عنوان یک شکل از خلاقیت و خودبیانی، قادر به ارتقاء و تغییر در جامعه است و می‌تواند جامعه را به سمت پیشرفت و تحول هدایت و تجربه‌ای فراتر از واقعیت برای مخاطب فراهم کند .

همچنین تئاتر به عنوان راهی برای ارتباط و ارتقاء فرهنگ و هویت انسانی، می‌تواند به عنوان ابزاری برای انعکاس و تحلیل مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

از این رو یکی از رویکردهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد حمایت از جشنواره های استعدادیابی هنری و گروه های تئاتر استانی است که پس از تجربه موفق برگزاری دو دوره جشنواره تئاتر مونولوگ تین، برای سومین سال متوالی این جشنواره، با هدف ارتقای سطح کیفی بازیگری در سراسر استان بین جوانان و علاقه مندان به هنر بازیگری و کشف استعداد های نو و جوان بود که در دو بخش کارگاه آموزشی مونولوگ نویسی و بازیگری در حال برگزاری است.

امیدواریم این جشنواره که با موضوعاتی همچون؛
۱- ازدواج جوانان، جوانی جمعیت و تحکیم بنیاد خانواده
۲- آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد، طلاق، خودکشی، کودکان کار، حاشیه‌نشینی)
۳-سبک زندگی ایرانی
۴-تروج فرهنگ نماز و عبادت و عفاف و حجاب
۵-تاثیرات کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت خانواده و علی‌الخصوص جوانان
۶-نقش زنان در جامعه
۷-آثار برگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد
۸-استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران
۹-میراث فرهنگی (طبیعی، ملموس،ناملموس)
۱۰- و موضوع آزاد
برنامه ریزی شده بتواند تاثیری شگرف در شکوفایی استعداد های جوانان و نوجوانان و همچنین استمرار فعالیت های هنری استان و موجب ارتقای سطح فرهنگ عمومی و ایجاد نشاط بین مردمان شهر میراث جهانی یزد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *